defiszon

Minden, ami történik, ami van, ami volt, ami lehet vagy csak úgy.

Friss topikok

  • Aren7: Szia! Ne haragudj h ilyesmivel zaklatlak, de olvasom, hogy láttad a September Issue-t...én egy éve... (2011.08.05. 23:28) Összefoglaló
  • defiszon: Leától kaptam. (2011.01.07. 12:33) Helyzetjlentés
  • defiszon: De hülye vagyok! ... rájöttem! Azért van már csak hátra három horcrux, mert ezek a barmok nem is f... (2011.01.02. 22:46) 3+3=7
  • d666o95r11k10a: Annuskaaa! Nemsokára találkozunk! :) (2010.12.22. 12:36) Mi a blog?
  • d666o95r11k10a: Nem is tudom. :P (2010.12.22. 12:35) Röviden

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

100 questions (1) ádám (4) ajánló (20) Alföld (1) álom (7) american idiot (1) america ferrera (12) anakin skywalker (1) angol (1) ani (11) anya (13) apa (5) art (1) ashton kutcher (1) athos (6) augusztus 20 (1) azok a 70es évek (6) a felolvasó (2) a meztelen juliet (2) a nevem earl (1) ballagás (2) Bálna (1) barátok közt (1) bbc (1) becki newton (1) being erica (1) BésB (1) betty suarez (8) bicikli (1) BKK (3) blog (4) bronte (1) bruce willis (1) Buda (1) Budapest (17) budapest (4) buli (7) castle (1) christina baranski (1) ciki (1) cikk (1) címlapsztori (18) cipő (1) corvin (1) cougar town (1) csak (10) család (29) csángó feszt (3) daniel meade (2) dexter (5) disznóvágás (1) doktor house (3) dolly (8) dorina (4) dorka (29) drop dead díva (4) eger (17) egó (15) éjszaka (1) emmy 10 (2) érdekes (3) eric mabius (11) este (1) étterem (1) ewan mcgregor (4) fájok (1) falunap (2) fanfiction (1) fecske (2) felicity (2) fészbúk (2) film (38) föld órája (1) folk error (2) Frei caffee (1) G (1) gaiman (6) gikszfaktor (1) glee (1) gólya (1) Grand Hotel Budapest (1) hajta túra (1) harry potter (1) hayden christensen (1) házi feladat (1) házszentelés (1) heather matarazzo (1) hellókarácsony (1) HIMYM (3) hornby (8) house (3) hugh laurie (2) ikszfaktor (1) imdb (2) írás (1) itthon (2) jag (2) jane austen (10) jane eyre (1) jászberény (6) Jászberény (1) Jászság (1) jásztelek (23) Jásztelek (1) jelek (2) joshua jackson (1) kacsa (2) kaptár (2) karácsony (1) Karády (1) katedrális (1) kathy najimy (1) kedv (1) kegyetlen játékok (1) ken follett (1) kép (3) képek (50) keyes (1) kiállítás (1) kimnowak (1) kirándulás (1) kispál és a borz (1) ki ez a lány (18) kóla (1) koli (3) koncert (4) konyha (1) könyv (31) Kossuth tér (1) közöd (1) kritika (15) kukacz (3) kutya (7) ladzs (2) látnivalók (1) lea (3) legend ef the seeker (2) lenke (20) Lips Adrián (1) lockdown (1) lost in austen (1) lynn barber (1) macy gray (1) magyar dal napja (3) marley meg én (1) meade (5) megaszar (4) meki (1) mese (1) Metró (1) michael urie (1) mode (4) monk (1) mozi (1) munka (1) Neil Gaiman (1) névnap (2) novák péter (1) Nyitott Műhely (1) obi van kenobi (1) önéletrajz (1) önkéntes (11) önkéntes fiatalok napja (2) ördögűzés (1) our family wedding (1) pályázat (2) paranormal (1) Parlament (1) plágium (1) pláza (1) pretty little liars (2) rajz (6) regény (19) rémálom (2) röhely (1) roth (2) rottweiler (8) ruha (1) samsung (1) scoundrels (1) sorozat (39) star wars (5) street art (1) süti (3) szellemek (1) szilveszter (1) szobám (1) születésnap (9) tavasz (1) the dry land (1) the pacific (1) tim burton (1) Tolsztoj (1) tömegközlekedés (2) totalcar (1) túra (1) turist (1) turista (1) túrista (1) tüzijáték (1) ugly betty (20) újságírás (1) Uránia Filmszínház (1) utálom (1) utazás (1) V (2) vélemény (1) véletlenek (1) vers (2) videó (14) villamos (1) wekerle (1) welcome to the dollhouse (1) Wes Anderson (1) wharton (5) wolfmother (1) zeffirelli (1) zene (7) zöld sportok tábora (4) Zsófi (1) zsófi (19) Címkefelhő

3+3=7

defiszon 2010.11.29. 00:08

HP-t néztünk szombaton. Az egyetlen hiba, amira emlékszem (azt leszámítva, hogy az Odút a filmkészítők lerombolták, és ezért új Odút hútzak fel) az Ron fejszámolási képsségeinek hihetetlenül gyenge megnyilvánulása, amikor a nyilvánvalóan hét, azaz HÉT horcruxból hármat elpusztítva szerinte már csak három van hátra. Hiába volt vicces megjgyzés, akkor is helytelen.
De legyen ennyi elég is a hibákról, többnyire azt hiszem maradék nélkül fel is soroltam őket egyszeri látás után. A baj az egésszel az volt, hogy nem volt.
Én lepődtem meg a legjobban, hogy tetszett! Nem úgy mentem, mint tavaj, hogy mintegy mi lesz, hanem még annál is érdektelenebbül. De annyira lekötött a film, hogy isten bizony, még inni is elfelejtettem!!! Pedig ez nem jellemző rám, egyáltalán! :D 
Olyan nehezen jönnek a szava... Persze ha nem tetszett volna, itt puffognék megint, mint tavaj nyáron, de most valami jót akarok írni, erre mintha lekapcsolták volna a villanyt...

Yates mintha csak kóstolgatta volna eddig a közönséget, hogy meddig távolodhat a könyvtől, meddig facsarhatja az olvasók idegeit és áldozhat a profit oltárán, amit persze most sem hagyott figyelmen kívül, de épp ezért, a profitvadászatnak hála, most kaptunk egy olyan filmet, amit már az előző, 35mm-nél szélesebb gerincű könyvek is megérdemeltek volna. És amit mi is megérdemeltünk volna már réges rég, mi, akik nem a film miatt szerejük a könyvet, hanem a könyv miatt a filmet! ÉS tudjátok mit? A hetedik részt olvasva úgy éreztem, Rowling is csak húzza. Húzza a búcsúzást. Miattunk, vagy maga miatt, nem tudom, nem érthetem meg soha, mi van az ő fejében, de csalódott voltam. Minden fejezetben láttam a közelgő véget, minden oldalt mohón faltam, haladtam sorról sorra, mintha én is velük menekülnék, harcolnék, sírnék... Őrült vágta egy oldal per perc sebességgel. Pedig nem volt benne semmi kapkodás, sietség, ahogy a filmben sem.
Ahol kellett, ott rohantunk, ahol kellett, lassan tengettük nagy tehetetlenségünkben az időt. Mindezt csodálatos tájakon és hétköznapi-és azon túlmutató- bajainkkal. Átéreztem Ron aggodalmát, úgy hallgattam a neveket mintha nem tudnám, hogy nem lesz közte olyan, akit ismerhetnek; Hermione döntéseinek súlyát, azt a mély aggodalmat és belenyugvást, amit akkor érezhetett, amikor egy kistáskába pakolta életét és örökre eltűnt a munglik világából; Harry tehetetlen dühét, amit vissza kellett folytania, hogy tisztán lásson, a bűntudatot, hogy annyit várnak tőle, de ő akkor sem lehet több annál, ami, és hogy mindenki benne bízik, de neki halvány fogalma sincs, merre kéne egyáltalán indulnia; Voldemort dühét és vágyát, a hatalamat; Malfoy-ék félelmét és behódolását, csalódását és küszködését; Bellatrix örült rajongását... mindent egyszerre! 
Ezek csak az érzelmi hatásai a filmnek. Nem volt benne kimondottan olyan rész, amikor megérdemelte volna a film, de többször is elkönnyeztem magam. Az elején, amikor Hermione kimondta a film első varázslatát és a végén, amikor Harry karjai közt elbúcsúztunk Dobby-tól.

Film-néző szemszögből nézve azt kell hogy mondjam, minimum 16-os karikát érdemel. Ez már nem gyerek film. Akit megkínoznak, az kegyetlenül szenved, akit megölnek, az meghal. Az egész filmben egy élénk színt sem látni, arra a pár boldog pillanatra is rávetül a halál és a félelem, a magány árnyéka. Táncolhatunk mosolyogva, mégis belülről a sírás ráz.
A színészek színészek. Mostmár nem csak egy cím, amit arra mondunk, aki filmben szerepel, hanem ez a szakmájuk a szakma minden tiszteletével együtt. Nem tökéletesek, nem hibátlanok, de színészek. Még Radcliffe volt talán a leghiteltelenebb, de ki tudja, lehet nála ezt jelenti Harry Potternek lenni...
Ha egyszer kijön ez a film 3D-ben, első szeretnék lenni a sorban, aki átveszi a jegyét... Nem voltak egyértelműek, mely jeleneteket szánták 3D-re, de azért akadt egy kettő, aminél összesúgtunk, hogy "Képzeld el 3D-ben" és kirázott a hideg...
A filmet jó helyen hagyták abba, erre lehetett számítani. Azért élt bennem egy halvány remény, hogy mi lenne ha.. de tudtam, hogy nem fér bele.
Mindent összevetve talán az eddigi legjobb HP film, nem csak a könyv szempontjából, és nem csak azért, mert nyilván ha most jelenne meg az első mozi, nem lennék oda-meg-vissza tőle, de azért is, mert megcsinálták. Odatették maguk és ha a következő is tartja a színvonalat, akkor azt mondom, felértékelik még a "szánalmas, gyenge próbálkozás" hatodik részt is. És itt legyen vége.
Tisztességgel lázárni egy film-korszakot a világtörténelem leggiccsesebb epiógusával! Én csak erre vágyom!

 

Címkék: ajánló kritika film könyv harry potter

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://defiszon.blog.hu/api/trackback/id/tr872480152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymacsek 2010.11.29. 23:57:21

Hú. Hát meg kell mondjam, személy szerint nagyon elfogult voltam a HP 7/1-el kapcsolatban, méghozzá amiatt, ahogy a 6.-at megcsinálták. Mondjuk nem moziban néztem, szóval egyértelmű, hogy közel sem volt meg az az "átélés", amelyet a mozi ad a filmnek meg az embernek, de azt hiszem, nem ez volt vele a probléma. Kb három részletben sikerült végignéznem, annyira nem fogott meg. Egyrészt, mert én is rühellem, amikor teljesen átírják a könyv történetét, másrészt pedig, mert számomra kezdett kicsit egy brazil szappanoperára hasonlítani azzal a szerelmi vacakolással meg tiniproblémával... :S Persze ez csak az én véleményem. Mondjuk már nem is emlékszem a részletekre nagyon, egyszerűen nem bírtam még egyszer végignézni.
Szóval az újat se terveztem, nem akartam elvenni a könyv varázsát. De most már egy csomó kritikát hallottam róla, és meglepően pozitívakat... És hozzáadva még a tiédet is, így már tutira meg fogom nézni! Kíváncsi lettem. És reménykedek, hogy nem csalódok. =)
Köszi a beszámolót, nekem tetszett! :P

defiszon 2010.11.30. 10:22:05

:D
Örülök hogy meggyőztelek! Még mindig csak egyszer láttam, de bármikor újranézném! :D Olyan volt, mint aminek lennie kellett. Sötét, sivár, félelmetes és nyomasztó. Minden reményemet felülmúlták. A hatodik rész egy vacak borzalom a szavak minden rossz és negatív, lekicsinylő értelmében, de most kicsit megenyhült a haragom :)

Nagymacsek 2010.11.30. 17:04:42

Hát, remélem én is így járok majd! :) Amint tudok, sort kerítek rá.

defiszon 2010.12.01. 19:55:31

Oké, és majd számolj be!!!! :D

defiszon 2011.01.02. 22:46:42

De hülye vagyok! ... rájöttem! Azért van már csak hátra három horcrux, mert ezek a barmok nem is feltételezik, hogy hét van! Jó hogy egy hónap után beugrik... pedig mennyit gondolkodtam rajta! XD
süti beállítások módosítása