defiszon

Minden, ami történik, ami van, ami volt, ami lehet vagy csak úgy.

Friss topikok

  • Aren7: Szia! Ne haragudj h ilyesmivel zaklatlak, de olvasom, hogy láttad a September Issue-t...én egy éve... (2011.08.05. 23:28) Összefoglaló
  • defiszon: Leától kaptam. (2011.01.07. 12:33) Helyzetjlentés
  • defiszon: De hülye vagyok! ... rájöttem! Azért van már csak hátra három horcrux, mert ezek a barmok nem is f... (2011.01.02. 22:46) 3+3=7
  • d666o95r11k10a: Annuskaaa! Nemsokára találkozunk! :) (2010.12.22. 12:36) Mi a blog?
  • d666o95r11k10a: Nem is tudom. :P (2010.12.22. 12:35) Röviden

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

100 questions (1) ádám (4) ajánló (20) Alföld (1) álom (7) american idiot (1) america ferrera (12) anakin skywalker (1) angol (1) ani (11) anya (13) apa (5) art (1) ashton kutcher (1) athos (6) augusztus 20 (1) azok a 70es évek (6) a felolvasó (2) a meztelen juliet (2) a nevem earl (1) ballagás (2) Bálna (1) barátok közt (1) bbc (1) becki newton (1) being erica (1) BésB (1) betty suarez (8) bicikli (1) BKK (3) blog (4) bronte (1) bruce willis (1) Buda (1) budapest (4) Budapest (17) buli (7) castle (1) christina baranski (1) ciki (1) cikk (1) címlapsztori (18) cipő (1) corvin (1) cougar town (1) csak (10) család (29) csángó feszt (3) daniel meade (2) dexter (5) disznóvágás (1) doktor house (3) dolly (8) dorina (4) dorka (29) drop dead díva (4) eger (17) egó (15) éjszaka (1) emmy 10 (2) érdekes (3) eric mabius (11) este (1) étterem (1) ewan mcgregor (4) fájok (1) falunap (2) fanfiction (1) fecske (2) felicity (2) fészbúk (2) film (38) föld órája (1) folk error (2) Frei caffee (1) G (1) gaiman (6) gikszfaktor (1) glee (1) gólya (1) Grand Hotel Budapest (1) hajta túra (1) harry potter (1) hayden christensen (1) házi feladat (1) házszentelés (1) heather matarazzo (1) hellókarácsony (1) HIMYM (3) hornby (8) house (3) hugh laurie (2) ikszfaktor (1) imdb (2) írás (1) itthon (2) jag (2) jane austen (10) jane eyre (1) Jászberény (1) jászberény (6) Jászság (1) jásztelek (23) Jásztelek (1) jelek (2) joshua jackson (1) kacsa (2) kaptár (2) karácsony (1) Karády (1) katedrális (1) kathy najimy (1) kedv (1) kegyetlen játékok (1) ken follett (1) kép (3) képek (50) keyes (1) kiállítás (1) kimnowak (1) kirándulás (1) kispál és a borz (1) ki ez a lány (18) kóla (1) koli (3) koncert (4) konyha (1) könyv (31) Kossuth tér (1) közöd (1) kritika (15) kukacz (3) kutya (7) ladzs (2) látnivalók (1) lea (3) legend ef the seeker (2) lenke (20) Lips Adrián (1) lockdown (1) lost in austen (1) lynn barber (1) macy gray (1) magyar dal napja (3) marley meg én (1) meade (5) megaszar (4) meki (1) mese (1) Metró (1) michael urie (1) mode (4) monk (1) mozi (1) munka (1) Neil Gaiman (1) névnap (2) novák péter (1) Nyitott Műhely (1) obi van kenobi (1) önéletrajz (1) önkéntes (11) önkéntes fiatalok napja (2) ördögűzés (1) our family wedding (1) pályázat (2) paranormal (1) Parlament (1) plágium (1) pláza (1) pretty little liars (2) rajz (6) regény (19) rémálom (2) röhely (1) roth (2) rottweiler (8) ruha (1) samsung (1) scoundrels (1) sorozat (39) star wars (5) street art (1) süti (3) szellemek (1) szilveszter (1) szobám (1) születésnap (9) tavasz (1) the dry land (1) the pacific (1) tim burton (1) Tolsztoj (1) tömegközlekedés (2) totalcar (1) túra (1) turist (1) turista (1) túrista (1) tüzijáték (1) ugly betty (20) újságírás (1) Uránia Filmszínház (1) utálom (1) utazás (1) V (2) vélemény (1) véletlenek (1) vers (2) videó (14) villamos (1) wekerle (1) welcome to the dollhouse (1) Wes Anderson (1) wharton (5) wolfmother (1) zeffirelli (1) zene (7) zöld sportok tábora (4) Zsófi (1) zsófi (19) Címkefelhő

Jane Eyre - triplázás

defiszon 2010.03.04. 01:52

Ma tevékeny bejegyzésíró leszek, bár ezt a bejegyzést megejthettem volna már a hét elején is.
Szóval, mint korábban beszámoltam spontán "Mit is vegyek le a polcról?" akciómról, mely következtében elolvasásra került a Jane Eyre (másodszor), most megemlítem, hogy az olvasás felcsigázta a kíváncsiságom, és bár láttam már a filmet, ismételten úgy éreztem, jó lesz megnézni azért.
Szóval, két olyan film van ebben a témában, ami annyira érdemes említésre, hogy nagyon, ezért hát: 
Először is ott van a Zeffirelli Jane Eyre-e, ami zseniális! Maga Zeffirelli is az, és milyen ügyesen bánik az ilyen romantikus regényekkel férfi létére! Csak viccelek, legalábbis az utóbbit illetően, mert Zeffirelli zsenije kétségbevonhatatlan.
Mi sem bizonyítja jobban a kissé átírt, de remek film. Megbocsátom neki az átírásokat, bár néhol annyira meglepődtem, hogy el sem akartam hinni hogy ilyet tesznek, de hát igen, ez az ő szabádságuk, és éltek is vele. A szereplőgárdáról annyit, hogy Charlotte Gainsbourg olyan szép, és érdekes arca van, kicsit talán csúnya is lehetne, de nem. Egyszerűen szép. És ő Jane Eyre, akinek ugye elvileg békaarca van, de nagyon illett a szerephez. A magyarhagja, Kiss Virág viszont... áh! Nem, a krakterhez és a színésznőhöz sem illett. Bár egész megszokja az ember, de akkor sem volt jó választás. William Hurt-ot kicsit öregecskények találtam a harmincas évei közepén járó Mr Rochester szerepére, de őt is megszoktam.
Igazából én azt csináltam volna, hogy fogtam volna Zeffirelli Jane-jét és a BBC-s sorozat Mr Rochesterét, és bár 10 év eltelt a két verzió között, én őket tettem volna össze.
És itt kerül elő a 2006-os BBC sorozat, emitől eléggé ódzkodtam még mielőtt megnéztem, de aztán hagytam magam befolyásolni -ha nem is meggyőzni-, az imdb-n elért 8.7-es pontozás által, ami elég erős. Aztán gondoltam ennyi szavazat után megérdemli, hogy magam alkossak véleményt róla. Négy röpke negyven perces epizód, kissé furcsa operatőri munkáva, ami elvett a hangulatából. De aztán mégis megszerettem. Ruth Wilson valóban elég rút Miss Eyre szerepére, Toby Stephens pedig már szinte túl helyes a szintén - elvileg- csúnyácska Mr Rochester szerepére. Mindenesetre láttam az igyekezetet arra, hogy megcsúfítság Beethoven-re hajazó bozontos sörénnyel, mely még Enstein professzorét is felülmúlhatja, de hiába minden igyekezetük, túl helyes maradt a szerepre. Főleg hogy be-bevillant előttem a James Bond- Halj meg máskorban megcsillogtatott gonosz énje, ami mit ne mondjak, egy nálánál kevésbé helyesebb embert is adonisszá varázsolna.
Mindent összevetve a BBC sorozat könyvhűbb és bár néhol elvesz és hozzátesz dolgokat, azt kell hogy mondjam, kellemesebb volt mint a Zeffirelli féle film, ami szintén legalább ötös alkotás volt egy ötös skálán... Szóval, erre varrjon gombot aki tud... Oh, és a BBC-s Jane a végére még meg is szépült. :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ha minden igaz, 2011-ben újabb foldolgozással bővül a paletta, mégpedig az ifjú Mia Wasikowska főszereplésével, aki Tim Burton Alice-ja volt :) Korábban azt rebesgették, hogy Allen Page lesz Jane, de most már biztos, hogy Mia lesz a csúnyácska nevelőnő. Mr Rochester ha minden igaz Michael Fassbender, a 33 (jövőre már 34) éves német színész lesz, aki a Becstelen brigantikban valamilyen Hicox valakit játszott. Nem tudom milyen színész lehet, még nem láttam filmjét. Visszatérve a filmre, Mrs Fairfax-t Judie Dench fogja játszani. Legalább két nagy név lesz benne, remélem nem szúrják el, mint a 2005-ös BésB-t... A rendező valami Cary Fukunaga lesz, nem tudom mennyire bíztató, de reménykedem még most frissen feléledt Jane Eyre lázban égve....


 


 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: film könyv bbc jane eyre zeffirelli bronte

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://defiszon.blog.hu/api/trackback/id/tr121807672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsanna 2010.03.04. 18:42:11

Tesóm megvette anyának a BBC-s Jane Eyret DVD-n, akkor megnéztük, és bár szerintem (Leszámítva egy két részt) nézhető, anya szerint borzalmasan lehangoló.

Még mindig nem láttam a 2005-ös BésB-t. Szégyellem magam, és sürgősen pótolom.

defiszon 2010.03.04. 19:48:07

@dzsanna: Nem kell kapkodni... XD Hogy értette anyukád a lehangolót? Maga a film az, vagy a könyvhöz képest?
Mert a könyvhöz képest nem annyira, annyik is elég komor hangulata van (bár Zeffierelli stílusa közelebb állt hozzá),és a filmhez képest (ezt elfelejtettem leírni) Rochester is sokkal jobb, mert nem olyan öreges mint W Hurt... Meg a jelleme is jobban átjön a sorozatból, mert a filmből kihagyták pl a cigányasszonyos részt, pedig az sztem jó volt :D

dzsanna 2010.03.04. 20:00:43

Szerintem csak úgy általában a film hangulatára értette. Igen, a könyv is eléggé komor, de valahogy amikor olvastam mégsem így képzeltem el, rányomja az egésznek a hangulatát az a nagy szürkeség, meg a böhöm nagy kastély, amiben élnek. Persze ez rendben is van, hiszen ilyennek kell lennie, és nem is várok el mást, csak 6 óra hosszán át egy kicsit sok.
Olyan az a film, mint egy hosszú, hosszú borongós, esős őszi nap.

Meg én nagyon máshogy képzeltem el Janet, és ez zavart. Ok hogy csúnyácska nevelőnő, de ez már kicsit sok volt. Persze lehet, hogy az én finnyásságom hibája az egész, és persze az is benne van, hogy túl sokat vártam egy BBC sorozatból, kiindulva a BésB-ből, Middlemarchból vagy az Édesek és mostohákból.

defiszon 2010.03.04. 20:43:29

@dzsanna: Áh, nekem is csúnya ez a Ruth akárki Jane-nek XD Olyan nehezen viseltem el, főleg ezzel a szokatlan magyarhanggal XD A könyv meg... komor és érzed benne azt a félelmetkeltő hatást? XD olyan aranyos ahogy erőlködtek régen XD ezt jó értelemben értem :P és ettől függetlenül ha a könyvre gondolok, így hogy megint olvastam, vidámabbnak látom mint régebben. Valahogy Bronte közvetlensége miatt szeintem.
süti beállítások módosítása