defiszon

Minden, ami történik, ami van, ami volt, ami lehet vagy csak úgy.

Friss topikok

  • Aren7: Szia! Ne haragudj h ilyesmivel zaklatlak, de olvasom, hogy láttad a September Issue-t...én egy éve... (2011.08.05. 23:28) Összefoglaló
  • defiszon: Leától kaptam. (2011.01.07. 12:33) Helyzetjlentés
  • defiszon: De hülye vagyok! ... rájöttem! Azért van már csak hátra három horcrux, mert ezek a barmok nem is f... (2011.01.02. 22:46) 3+3=7
  • d666o95r11k10a: Annuskaaa! Nemsokára találkozunk! :) (2010.12.22. 12:36) Mi a blog?
  • d666o95r11k10a: Nem is tudom. :P (2010.12.22. 12:35) Röviden

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

100 questions (1) ádám (4) ajánló (20) Alföld (1) álom (7) american idiot (1) america ferrera (12) anakin skywalker (1) angol (1) ani (11) anya (13) apa (5) art (1) ashton kutcher (1) athos (6) augusztus 20 (1) azok a 70es évek (6) a felolvasó (2) a meztelen juliet (2) a nevem earl (1) ballagás (2) Bálna (1) barátok közt (1) bbc (1) becki newton (1) being erica (1) BésB (1) betty suarez (8) bicikli (1) BKK (3) blog (4) bronte (1) bruce willis (1) Buda (1) budapest (4) Budapest (17) buli (7) castle (1) christina baranski (1) ciki (1) cikk (1) címlapsztori (18) cipő (1) corvin (1) cougar town (1) csak (10) család (29) csángó feszt (3) daniel meade (2) dexter (5) disznóvágás (1) doktor house (3) dolly (8) dorina (4) dorka (29) drop dead díva (4) eger (17) egó (15) éjszaka (1) emmy 10 (2) érdekes (3) eric mabius (11) este (1) étterem (1) ewan mcgregor (4) fájok (1) falunap (2) fanfiction (1) fecske (2) felicity (2) fészbúk (2) film (38) föld órája (1) folk error (2) Frei caffee (1) G (1) gaiman (6) gikszfaktor (1) glee (1) gólya (1) Grand Hotel Budapest (1) hajta túra (1) harry potter (1) hayden christensen (1) házi feladat (1) házszentelés (1) heather matarazzo (1) hellókarácsony (1) HIMYM (3) hornby (8) house (3) hugh laurie (2) ikszfaktor (1) imdb (2) írás (1) itthon (2) jag (2) jane austen (10) jane eyre (1) Jászberény (1) jászberény (6) Jászság (1) Jásztelek (1) jásztelek (23) jelek (2) joshua jackson (1) kacsa (2) kaptár (2) karácsony (1) Karády (1) katedrális (1) kathy najimy (1) kedv (1) kegyetlen játékok (1) ken follett (1) kép (3) képek (50) keyes (1) kiállítás (1) kimnowak (1) kirándulás (1) kispál és a borz (1) ki ez a lány (18) kóla (1) koli (3) koncert (4) konyha (1) könyv (31) Kossuth tér (1) közöd (1) kritika (15) kukacz (3) kutya (7) ladzs (2) látnivalók (1) lea (3) legend ef the seeker (2) lenke (20) Lips Adrián (1) lockdown (1) lost in austen (1) lynn barber (1) macy gray (1) magyar dal napja (3) marley meg én (1) meade (5) megaszar (4) meki (1) mese (1) Metró (1) michael urie (1) mode (4) monk (1) mozi (1) munka (1) Neil Gaiman (1) névnap (2) novák péter (1) Nyitott Műhely (1) obi van kenobi (1) önéletrajz (1) önkéntes (11) önkéntes fiatalok napja (2) ördögűzés (1) our family wedding (1) pályázat (2) paranormal (1) Parlament (1) plágium (1) pláza (1) pretty little liars (2) rajz (6) regény (19) rémálom (2) röhely (1) roth (2) rottweiler (8) ruha (1) samsung (1) scoundrels (1) sorozat (39) star wars (5) street art (1) süti (3) szellemek (1) szilveszter (1) szobám (1) születésnap (9) tavasz (1) the dry land (1) the pacific (1) tim burton (1) Tolsztoj (1) tömegközlekedés (2) totalcar (1) túra (1) turist (1) turista (1) túrista (1) tüzijáték (1) ugly betty (20) újságírás (1) Uránia Filmszínház (1) utálom (1) utazás (1) V (2) vélemény (1) véletlenek (1) vers (2) videó (14) villamos (1) wekerle (1) welcome to the dollhouse (1) Wes Anderson (1) wharton (5) wolfmother (1) zeffirelli (1) zene (7) zöld sportok tábora (4) zsófi (19) Zsófi (1) Címkefelhő

...és csend.

defiszon 2010.04.28. 22:58

Elhallgattam.
Feltűnt valakinek? :P Nem hiszem... de azért mégis bűntudatom van ha nem írok :P
Szóval, az viszont biztosan feltűnt, hogy nem említettem a "tudjátokmit", amiről annyit beszéltem még pár napja, de nyugi, vagy nem nyugi, nem vagyok túl rajta, csak fanfiction-okkal enyhítem bánatom. Próbálok találni bennük valami lehetséges utat, de valahogy mindegyik sántít egy idő után. És istenem, egyszerűen az amcsik nem tudnak írni... úgy értem, olvastam rengeteg magyar ff-et (doktor House), de mind színvonalas és hihető volt, és a maga módján benne volt mindegyikben a karakter/sorozat-hűség, a törkevés arra, mit akar az olvasó, és mégis megtartva a távolságokat. Persze itt is akadtak elszállt dolgok, de ezek, amiket most olvasok angolul... komolyan, értem én hogy elszánt és őrült rajongók vagyunk, és próbáljuk feldolgozni (annó én is írtam ff-eket, és segített és jó volt) de azért ez túlzás! Mondjuk így is olvasom őket, csak hát... halálra idegelnek. Az egyik a lehetetlensége miatt, a másik azért, mert nem úgy képzeli mint én, a harmadik meg mert a saját nyelvén nem tud írni hiba nélkül... (aki nem anyanyelvén ír, de angolul, ők fel szokták tüntetni, hogy nem angolok, akkor megértem az elírást, furcsaságokat és hülyeségeket, nem mintha én is olyan nagy nyelvzseni lennék, de azért feltűnnek dolgok). És hogy milyen egyedien kezelik az írásjeleket...komolyan, nevetséges! Könyv nem volt még a kezükben szerintem! Fogalmuk sincs a tagolásról, bekezdésekről, pont-vessző-mondatvég idegen számukra. Néha már szinte fáj...
Oh, ha bátrabb lennék... napok óta kavarog a fejem, és írnom kéne egy ff-et nekem is (még nem mondtam ki a sorozat nevét ebben a bejegyzésben, de feltételezem hogy rájöttetek, hogy az Ugly Betty-ről van szó), de csak magyarul vágnék bele, és magyar olvasó közönség nem nagyon lenne rá, és egyébként sem állt még össze az én fejemben sem semmi, bár ha benne lennék a folyamatban... csak ez olyan intim. Mármint, az ő történetükbe belenyúlni. Helytelennek érzem. De mondjuk ez volt a House-szal is, de ott aztán megtört a jég, (puszi Kukaczok!! :), de ott voltak, akik lögdöstek, és nem tudom leírni, az milyen sokat segített és milyen jól esett! És kritikus vagyok, magammal főleg, ha írásról van szó, de ha csak magamnak írok, az azért mégsem olyan erős és hatásos dolog még magamnak sem, mintha van legalább egy hozzáértő olvasó, akit érdekel is. A magyar Ugly Betty közösség pedig már évek óta felbomlott még mielőtt megszülethetett volna igazán, hála a hálátlan ertéelnek.... mindegy. Remélem most, hogy a Viasat felkarolja Betty-t, és a második évadot is leadja (juppi, holnaptól új szinkronos részek, kíváncsi vagyok cseréltek-e hangokat, aminek nem örülnék, mert isteni magyarhangok vannak benne, és ezt úgy mondom, hogy az angol verziót kívülről fújom hangsújjal is) és hogy ettől feléled-e kicsit a magyar rajongótábor. Egyszer annó, még a harmadik évad környékén találtam egy szupi magyar Ugly Betty oldalt, ahol még életszerűség is volt, mert természetesen az amerikai verziót követték, de aztán elfelejtettem betenni a kedvencek közé és elvesztettem. Szerintem azóta be is zárt az oldal... meg találtam egy Ugly Betty blogot, szintén magyar volt, pár hétig húzta még 2007-ben, gondolom első lelkesedésből dobta össze valaki, pedig nagyon igényes írások voltak ott is, de élet mára már csak halványan dereng arra is. Esélyem sincs hogy a sorozat hanvaiból feltámadó magyar rajongók egymásra találjanak, hacsak nem támadom le MissLoby-t, akivel felváltva fordítottuk a feliratokat úgy, hogy egyszer sem vettük fel a kapcsolatot egymással, pedig lehet ő is olyan kétségbeesetten akarja kibeszélni magából a sorozatot, mint én. Oh, lelki erő, hol vagy? ... adjatok egy kicsit Betty pozitív látásmódjából!!!!!!!!
 

Címkék: sorozat film house címlapsztori fanfiction ugly betty america ferrera ki ez a lány meade betty suarez

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://defiszon.blog.hu/api/trackback/id/tr371960721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása