defiszon

Minden, ami történik, ami van, ami volt, ami lehet vagy csak úgy.

Friss topikok

  • Aren7: Szia! Ne haragudj h ilyesmivel zaklatlak, de olvasom, hogy láttad a September Issue-t...én egy éve... (2011.08.05. 23:28) Összefoglaló
  • defiszon: Leától kaptam. (2011.01.07. 12:33) Helyzetjlentés
  • defiszon: De hülye vagyok! ... rájöttem! Azért van már csak hátra három horcrux, mert ezek a barmok nem is f... (2011.01.02. 22:46) 3+3=7
  • d666o95r11k10a: Annuskaaa! Nemsokára találkozunk! :) (2010.12.22. 12:36) Mi a blog?
  • d666o95r11k10a: Nem is tudom. :P (2010.12.22. 12:35) Röviden

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

100 questions (1) ádám (4) ajánló (20) Alföld (1) álom (7) american idiot (1) america ferrera (12) anakin skywalker (1) angol (1) ani (11) anya (13) apa (5) art (1) ashton kutcher (1) athos (6) augusztus 20 (1) azok a 70es évek (6) a felolvasó (2) a meztelen juliet (2) a nevem earl (1) ballagás (2) Bálna (1) barátok közt (1) bbc (1) becki newton (1) being erica (1) BésB (1) betty suarez (8) bicikli (1) BKK (3) blog (4) bronte (1) bruce willis (1) Buda (1) budapest (4) Budapest (17) buli (7) castle (1) christina baranski (1) ciki (1) cikk (1) címlapsztori (18) cipő (1) corvin (1) cougar town (1) csak (10) család (29) csángó feszt (3) daniel meade (2) dexter (5) disznóvágás (1) doktor house (3) dolly (8) dorina (4) dorka (29) drop dead díva (4) eger (17) egó (15) éjszaka (1) emmy 10 (2) érdekes (3) eric mabius (11) este (1) étterem (1) ewan mcgregor (4) fájok (1) falunap (2) fanfiction (1) fecske (2) felicity (2) fészbúk (2) film (38) föld órája (1) folk error (2) Frei caffee (1) G (1) gaiman (6) gikszfaktor (1) glee (1) gólya (1) Grand Hotel Budapest (1) hajta túra (1) harry potter (1) hayden christensen (1) házi feladat (1) házszentelés (1) heather matarazzo (1) hellókarácsony (1) HIMYM (3) hornby (8) house (3) hugh laurie (2) ikszfaktor (1) imdb (2) írás (1) itthon (2) jag (2) jane austen (10) jane eyre (1) Jászberény (1) jászberény (6) Jászság (1) jásztelek (23) Jásztelek (1) jelek (2) joshua jackson (1) kacsa (2) kaptár (2) karácsony (1) Karády (1) katedrális (1) kathy najimy (1) kedv (1) kegyetlen játékok (1) ken follett (1) kép (3) képek (50) keyes (1) kiállítás (1) kimnowak (1) kirándulás (1) kispál és a borz (1) ki ez a lány (18) kóla (1) koli (3) koncert (4) konyha (1) könyv (31) Kossuth tér (1) közöd (1) kritika (15) kukacz (3) kutya (7) ladzs (2) látnivalók (1) lea (3) legend ef the seeker (2) lenke (20) Lips Adrián (1) lockdown (1) lost in austen (1) lynn barber (1) macy gray (1) magyar dal napja (3) marley meg én (1) meade (5) megaszar (4) meki (1) mese (1) Metró (1) michael urie (1) mode (4) monk (1) mozi (1) munka (1) Neil Gaiman (1) névnap (2) novák péter (1) Nyitott Műhely (1) obi van kenobi (1) önéletrajz (1) önkéntes (11) önkéntes fiatalok napja (2) ördögűzés (1) our family wedding (1) pályázat (2) paranormal (1) Parlament (1) plágium (1) pláza (1) pretty little liars (2) rajz (6) regény (19) rémálom (2) röhely (1) roth (2) rottweiler (8) ruha (1) samsung (1) scoundrels (1) sorozat (39) star wars (5) street art (1) süti (3) szellemek (1) szilveszter (1) szobám (1) születésnap (9) tavasz (1) the dry land (1) the pacific (1) tim burton (1) Tolsztoj (1) tömegközlekedés (2) totalcar (1) túra (1) turist (1) turista (1) túrista (1) tüzijáték (1) ugly betty (20) újságírás (1) Uránia Filmszínház (1) utálom (1) utazás (1) V (2) vélemény (1) véletlenek (1) vers (2) videó (14) villamos (1) wekerle (1) welcome to the dollhouse (1) Wes Anderson (1) wharton (5) wolfmother (1) zeffirelli (1) zene (7) zöld sportok tábora (4) Zsófi (1) zsófi (19) Címkefelhő

Az én 31 dalom 3

defiszon 2009.09.10. 21:36

Tankcsapda
 
A legtöbb magyar rock-zenerajongó velük kezdi. Legalább is az én generációm és az azt követők. Én egy hónapra a banda hivatalos megalakulása után születtem, úgyhogy együtt leszünk húsz évesek az év végén. Ha fogadhattam volna, hogy melyikünk húzza tovább, nyilván magamra tettem volna, és sokan mások is, hisz ha lenne rá statisztika, kinek nagyobb a túlélési esélye a ’90-es évek elején, egy újszülöttnek vagy egy punk-rock bandának, nyilván messze a babák lennének fölényben. De ők megcsinálták. Nem sok ilyen banda van, igaz? És azt hiszem, mire én már a saját gyerekeimnek mesélem majd, hogy annak idején még én is jártam Tankcsapda koncertre, és nem azért nem engedem el őket egyedül, mert féltem őket, hanem mert nekem is ott kell lennem. És ők még mindig ott lesznek. Kétszer annyi idősen, mint én, és úgy nyomják a rock’n’roll-t, hogy muszáj az embernek levennie a szemüvegét, eltenni a keménytokba és kiengedni a haját. Aztán már az ösztön vezet mindent. Ha nem érezted még sosem, milyen, amikor tényleg nem lehet mást tenni, akármilyen erős legyen is az elhatározásod, hogy „nem, ma tényleg nincs headbeange, mert fájni fog a nyakam”, hát nem tudod, miről maradtál le.
A Tankcsapda összeforrt a magyar rock fogalmával. Persze sok ilyen banda van, és sokan nem is osztják majd ezt a véleményemet, de cáfoljatok rá. Ha mondotok más példát, az nem cáfolat! Mindenki ismeri, mindenki hallgatta, és mindenkinek van róla véleménye. Akinek nem a stílusa, annak azért, akinek meg az, annak azért. Bárhol meghallhatod, az utcán, a rádióba, a Rockparking kocsmákban, vagy egy discoban, és nem viccelek. Nyilván a Mennyország Tourist a leghíresebb/ leghírhedtebb számuk, nem is ellenkezem, de rám kevesebb hatással volt, mint Donald kacsa. Bár ezt énekeljük mi is az utcán, de énekelni szoktam én a Donald kacsa főcímdalát is. De most válasszak? Nem, most nem akarok választani. A tankcsapda minden ötödik évben beújít egy új stílussal. Olyan lendülettel váltottak át a garázszenekarok punk hangzásából a poprockba a ’90-es években, hogy felkapta mindenki a fejét. Aztán megint váltottak, jött a megkérdőjelezhető Élni vagy égni, ahol elvetették a súlykor erősen a popkultúra felé, majd ügyesen visszaevickéltek az ezredforduló után a rock igazi ösvényére, és azóta is azt koptatják, enyhén elkanyarodva a metál könnyedebb stíluselemei felé. Egyedül Lukács Laci Bá’ az egyedül „eredeti” elem a felállásból, de Cserkó már hozzánőtt a csendes gitáros szerepéhez, Fejes Tomi meg feldobja a dobokat, és messze a legjobb ütős a tcs doboslistáján.
De beszéljünk egy kicsit rólam, meg a tcs-ről. Fanatizmus, és nem felejtek. Ez sokat elmond az előzőek után, igaz? Ma már nincs hozzám igazán közel álló banda, akire azt mondanám, a kedvencem, mert összegyűltek. A gimi végén egyértelműen tcs mániákus voltam mindenek felett, ezzel az agyára mentem mindenkinek körülöttem, mert ők nem estek bele ebbe a betegségbe, vagy csendesen túlestek rajta. Az én lázam csillapíthatatlan volt, koncertek, pólók, lemezek, könyvek, képek, honlapok, levelek, hamis-telefonszámok, információ éhség!
Ma már nevetek magamon, inkább kerülöm az ilyen veszélyesen nevetséges rajongást, és maradok a csendes „szeretem”-nél. Ez is elég kifejező, és büszkén vallom be, hogy én még igen is szeretem a tcs-t, ezer közül felismerem bármelyik számot címmel is akár, és a szövegek többségével is tisztában vagyok. Megmondom melyik lemezen van, mikori az album, és hallottam-e már élőben, és ha igen, hol, mikor, és ami még eszembe jut róla… egy igazi fan sosem felejt. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://defiszon.blog.hu/api/trackback/id/tr331373925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása